Ombudsvrouw Dinie de Vries-Maatman geridderd

Door Cor Flore op 3 mei 2021

Maandag 26 april werd onze ombudsvrouw Dinie de Vries verrast door een telefoontje van burgemeester Van Hedel met de mededeling dat het Zijne Majesteit de Koning behaagd heeft haar tot Lid in de orde van Oranje-Nassau te benoemen.

Dinie is al jaren actief in de gemeente Brummen. Zeker het dorp Hall heeft kunnen profiteren van haar activiteiten.

Hall

Vijftig jaar heeft Dinie vrijwilligerswerk verricht voor SHE, o.a. voor het Representatiefonds en het Bingoteam. In 2019 heeft ze daar een punt achter gezet. Maar Hall zit in haar bloed, want al vanaf 1989 zet ze zich in voor de Bewegingsclub voor Ouderen Hall en dat doet ze nog steeds!

PvdA-ombudsteam

Toen in 2009 Dinie benaderd werd om deel uit te maken van het PvdA-ombudsteam, twijfelde ze geen moment. Sindsdien is zij actief in ons PvdA-ombudsteam, waar haar bijdragen gewaardeerd worden.

Bewonerscommissie Appartementengebouw Sleperserf (BAS)

Toen Dinie in 2011 verhuisde van de Dahliastraat naar het appartementengebouw de Voltage aan de Sleperserf duurde het niet lang of zij werd de voorzitter van de werkgroep Sociaal Team BAS. Echt iets voor Dinie om haar sociale hart te laten spreken. En dan hebben we nog lang niet alles genoemd, waar Dinie bij betrokken is geweest. Dinie heeft het lintje verdiend.

Burgemeester van Hedel overhandigt bloemen aan Dinie de Vries

foto: Peter Lous

Vanwege corona was eer geen feestelijke bijeenkomst met alle onderscheiden Brummenaren. Vrijdag 30 april kwam de burgemeester naar het Sleperserf om de onderscheiding persoonlijk te overhandigen.

Een  mooi boeket bloemen kon de burgemeester nog overhandigen, maar het opspelden, nee dat kon ook niet. Een trotse Bruno de Vries mocht de versierselen bij zijn vrouw opspelden.

Bruno de Vries speldt het lintje op bij zijn vrouw

foto: Peter Lous

Cor Flore

J.D. van der Waalsstraat 13 6961 ZL Eerbeek Ik woon sinds oktober 2007 (weer) in Eerbeek. Ik heb me altijd bezig gehouden met de gevolgen van het beleid van de overheid voor de gewone man en vrouw. Daar gaat nog wel eens wat mis. Ook denken de gemeente en vele andere instanties dat iedereen hun