Brummen & Eerbeek

We gaan aan de slag met de plannen voor de centra van Brummen en Eerbeek. We maken er aantrekkelijke en bruisende plekken van, waar inwoners en toeristen graag komen!

Brummen heeft veel te bieden: Een historisch marktplein, een fijne woonomgeving, een bibliotheek, de SWB, een gezondheidscentrum en een station waarmee je in een mum van tijd naar Arnhem of Zutphen reist. Toch zijn er in Brummen nog mogelijkheden voor verbetering, Zoals betaalbare woningen op de Elzenbos en appartementen rond het Van Limburg Stirumplein. Daarnaast liggen er volop kansen voor een compact en gezellig centrum, op en rond het Marktplein en de Ambachtstraat, waar bewoners en toeristen graag komen. Je ziet het al op de terrassen. Brummen bruist!

In Eerbeek wordt gewoond én gewerkt. Het dorp barst van de activiteit! Als het aan de PvdA ligt, kan daar nog een schepje bovenop. Nu Eerbeek van het slot is, werken inwoners samen met provincie, industrie en gemeente aan nieuwe plannen voor het dorp, voor een mooi en veilig bereikbaar centrum met goede voorzieningen, voor behoud van werkgelegenheid en met inzet van duurzame energie. Bovendien liggen er mooie kansen voor de Eerbeekse beek, het verkeer, de woningbouw en recreatieve routes. We mogen nu wel eens aan de slag.

Brummen én Eerbeek

We moeten ophouden om het kanaal als een ‘grens’ te zien. Laten we ernaar kijken als een mooie brug naar elkaar toe. Er valt heel veel van elkaar te leren.  Kijk bijvoorbeeld naar de lokale ondernemers. Die laten zich niet door ‘grenzen’ niet tegenhouden.  Er zijn veel mooie initiatieven en evenementen waar wij een steentje aan bij kunnen dragen. De (Ondernemingsvereniging Brummen) OVB en de (Ondernemingsvereniging Eerbeek) OVE verdienen ook in de komende jaren onze steun. Zeker nu de gevolgen van de coronapandemie er ook bij hen flink inhakken.

Hier staan we voor:

• Eerbeek kan wel wat bomen en struiken gebruiken. We gaan samen met inwoners ruimte maken voor nieuw en fris groen.
  • Eerbeek en ‘De Papier’ leven sinds jaar en dag samen in een-en-hetzelfde dorp. Dat betekent dat ook de industrie zich zal moeten inzetten voor de leefbaarheid van het dorp. Bijvoorbeeld met het delen van warmte en energie, maar ook met oplossingen moet komen voor overlast en logistiek.
  • Er ligt al jaren een kans om samen met de inwoners iets moois te maken van het Van Limburg Stirumplein en de markt. Nu aan de slag!
Margo van Enck-Hulleman

Mijn naam is Margo van Enck-Hulleman en samen met mijn echtgenoot en onze dieren woon ik sinds 1996 in het mooie buitengebied van de kleine kern Oeken. Sinds 2008 ben ik actief voor de PvdA afdeling Brummen en vanaf maart 2018 doe ik dit als raadslid. Van jongs af aan heb ik meegekregen dat omzien

Meer over Margo van Enck-Hulleman