12 mei 2020

Wethouder Eef van Ooijen treedt per 1 juli 2020 af

Door middel van een persbericht heeft de PvdA bekend gemaakt dat wethouder Eef van Ooijen met ingang van 1 juli gaat stoppen. Dit om persoonlijke redenen. Van Ooijen vervulde het wethouderschap – met een onderbreking – gedurende 14 jaar. Hij startte zijn bestuurlijke carrière in de gemeente Brummen in 2002 als wethouder. Na de verkiezingen van 2010 verdween hij van het politieke toneel, om in 2014 weer voor een derde bestuursronde het wethouderschap te vervullen. Ook na de verkiezingen van 2018 werd hij door de PvdA voorgedragen als wethouder. Op 1 juli 2020 treedt hij dus terug.

Om de continuïteit in het college te waarborgen, draagt de fractie van de PvdA mevrouw Cathy Sjerps voor als kandidaat-wethouder. Zij is woonachtig in Brummen en werkzaam als docent aan de hogeschool Windesheim. Sjerps vervulde in de bestuursperiode 2014-2018 de rol van fractievoorzitter voor de PvdA in de Brummense gemeenteraad. De fractie heeft er het volste vertrouwen in dat zij in de komende twee jaar een waardevolle bijdrage kan leveren aan het bestuur van de gemeente Brummen.