Geert Gierman: 65 jaar lid van de PvdA

11 mei 2024

Geert Gierman heeft een indrukwekkende mijlpaal bereikt: hij is al 65 jaar trouw lid van de PvdA. Op 1 mei, de dag van de arbeid heeft onze voorzitter Fred Janssen hem ter ere van dit bijzondere jubileum een plaquette overhandigd, zoals te zien is op de foto.

Op 18-jarige leeftijd werd Geert overtuigd lid van de PvdA. Hij komt uit wat we wel een ‘rood nest’ noemen, waar lidmaatschap van een vakbond bijna vanzelfsprekend was in de jaren zestig. Geert sloot zich dan ook aan bij de vakbond toen hij na zijn schooljaren ging werken bij papier- en kartonfabrieken in Eerbeek.

Gedurende vele jaren heeft Geert zich ingezet als kaderlid van de vakbond, waarbij hij voortdurend opkwam voor de belangen van de werknemers.

Daarnaast heeft Geert ook zijn stempel gedrukt op de politiek, met een termijn van 8 jaar als PvdA-gemeenteraadslid in de gemeente Brummen, en een korte periode waarin hij de voorzittershamer van de afdeling hanteerde. Zijn toewijding aan de partij en zijn gemeenschap is bewonderenswaardig. We feliciteren Geert van harte met dit bijzondere jubileum en zijn dankbaar voor zijn onschatbare bijdrage aan onze partij.

Voorzitter Fred Janssen overhandigt de jubileumplaquette aan Geert Gierman.