Cathy Sjerps lijsttrekker PvdA Brummen

Door Redactie op 19 december 2013

Woensdag 18 december is de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 vastgesteld. Cathy Sjerps werd op de goed bezochte ledenvergadering unaniem gekozen tot lijsttrekker.

Cathy Sjerps woont sinds 1996 in Brummen. Zij was al jong geïnteresseerd in de politiek. Zij volgde niet het stemgedrag van haar ouders (CDA), maar was aanhangster van de politieke Partij Radicalen (PPR), een afsplitsing van progressieve leden uit de christelijke partijen. Al spoedig voelde zij zich aangetrokken door de PvdA zonder lid te worden. Die stap zette ze in 2001. Ze is jaren sociaal raadsvrouw in de Achterhoek en Apeldoorn geweest en heeft daardoor grote kennis van sociale problematiek.

Achter: Ronald Oosthoek, Wim van Weteringen, Erwin Zark, Reinoud Keesmaat, Berend Klok, Ihsan Tunç Zittend: Maaike Jeronimus, Cathy Sjerps, Jan Alberts foto Karin Keesmaat

Op dit moment werkt zij als docent aan de Hogeschool Windesheim te Zwolle en geeft les op het gebied van de (jeugd)zorg, sociale zekerheid en de schuldhulpverlening. Deze kennis van zaken zal goed van pas komen bij de grote verandering op het sociale terrein. Nummer 2 op lijst is Jan Alberts uit Eerbeek. Jan draait al 4 jaar mee als steunfractielid en is dus al aardig ingevoerd in het raadswerk. Komt uit een rood nest en vuur en passiekenmerken hem.  Binnenkort zullen wij u uitgebreider informeren over de kandidaten.
De volledige lijst ziet er als volgt uit:

1. Cathy Sjerps   Brummen
  2. Jan Alberts     Eerbeek