Onze kandidaten

Onze kandidaten: Maroesja Elshof, Annika van Klinken, Margo van Enck, Simone Cox en Cathy Sjerps

Margo van Enck – Hulleman is de lijsttrekker van de PvdA in Brummen bij de komende
gemeenteraadsverkiezingen
. Zij werd in de laatste ledenvergadering van 2021 unaniem tot
de nieuwe lijsttrekker verkozen. In haar eerste officiële toespraak bedankte ze iedereen voor
het vertrouwen. Ook zei Margo dat zij samen met de inwoners zal blijven knokken voor een
sociale en duurzame gemeente waar iedereen ook echt mee kan doen.

Vijf vrouwen bovenaan de lijst

Margo staat er niet alleen voor. De top vijf van de PvdA bestaat uit vrouwen. Vrouwen met
een sociaaldemocratisch hart die allemaal de ambitie hebben om onze gemeente nog
mooier te maken. Daarnaast kent de lijst een groot aantal namen van kandidaten die zich
sinds jaar en dag inzetten voor de lokale samenleving. Met trots presenteert de PvdA dan
ook de volgende kandidaten:

Lijstrekker Margo van Enck-Hulleman

1. Margo van Enck-Hulleman, Oeken/ Brummen

Margo is 60 jaar en geboren en getogen in Zutphen. Zij woont bijna 25 jaar in de gemeente Brummen. Zij heeft zich ontwikkeld tot een uitstekend en ervaren raadslid. De beslissing om zich weer kandidaat te stellen is weloverwogen genomen. Margo is een netwerker die goed luistert en zich verdiept in standpunten van anderen. Zij heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel en heeft zich met hart en ziel ingezet voor een inhoudelijk sterke als team functionerende fractie. Een bruggenbouwer met een open houding naar andere raadsfracties. Leidinggevende en coachende kwaliteiten zijn in ruime mate aanwezig. Margo is klaar voor het lijsttrekkerschap en de functie van fractievoorzitter. Zij is bereid haar aandacht te verleggen naar buiten het sociaal domein.

Lees meer over Margo van Enck-Hulleman

Annika Kamberg - van Klinken

2. Annika van Klinken, Eerbeek

Annika is 31 jaar; een jonge enthousiaste en gemotiveerde kandidaat met een rijke sociaaldemocratische achtergrond (“met de paplepel ingegoten”). Annika is al 14 jaar werkzaam in het onderwijs, tegenwoordig docent Nederlands en leidinggevende. Zij is geboren en getogen in Eerbeek.
Vanuit haar onderwijservaring is zij zeer betrokken bij participatie van de jeugd. Zij signaleert eigentijdse ontwikkelingen en bepaalt haar handelen op basis daarvan.
Moeilijke vraagstukken gaat zij niet uit de weg, maar zoekt initiatiefrijk naar toenaderingen en oplossingen. Zij heeft een uitgebreid sociaal netwerk en kan jeugdig elan aan de fractie toevoegen. Jongerenparticipatie, jeugdbeleid en wonen zijn onderwerpen die haar interesse hebben.

Lees meer over Annika van Klinken

Cathy Sjerps

3. Cathy Sjerps, Brummen

Cathy is 62 jaar en een zeer ervaren en gewaardeerde bestuurder. Zij verdiept zich in vraagstukken en is een sociaaldemocraat in hart en nieren. Zij is in staat om op verschillende niveaus met mensen te communiceren. Zij drukt zich helder uit, luistert naar standpunten van anderen en is samenwerkingsgericht en breed inzetbaar. Na een “invalbeurt” als wethouder wil zij zich weer als lid van de gemeenteraad inzetten voor de burgers van onze gemeente. Liever dan haar aandachtsveld (sociaal domein) vanuit het College te continueren zou zij dat willen verleggen naar bijvoorbeeld financiën.

Lees meer over Cathy Sjerps

Simone Cox

4. Simone Cox, Brummen

Simone is 48 jaar en heeft welbewust gekozen haar hart te volgen en maatschappelijk actief te worden in de gemeente Brummen. Zij is opgeleid als bestuurskundige en als geen ander in staat beleidsprocessen te doorgronden. Zij was werkzaam als zelfstandig ondernemer en subsidieadviseur. Haar persoonlijk strijd voor inclusiviteit en participatie dwingt respect af. Zij kiest bewust voor het raadswerk vanuit een sociaal belang, met interesse in het sociaal domein en leefbaarheid. Een bredere inzetbaarheid gaat zij niet uit de weg. Zij was enige jaren lid van de Maatschappelijke Advies Raad in de gemeente Brummen. Haar aandacht zou uit kunnen gaan naar inclusiviteit, bestuurlijke processen en de relatie met het MKB.

Lees meer over Simone Cox

Maroesja Elshof

5. Maroesja Elshof – Kablau, Brummen

Maroesja is 47 jaar en geboren en getogen Brummense met hart voor de samenleving. Dat heeft o.a. geleid tot veel onbezoldigde nevenactiviteiten in bestuurlijke en uitvoerende functies in de sport, de ouderraad van een basisschool, een buurtvereniging enzovoort. Zij vindt de verharding in de maatschappij heel (ver)storend. Haar motto is dat iedereen mee moet kunnen doen en daar wil zij zich voor inzetten. Maroesja is werkzaam als hoofd Personeel en Organisatie in de schoonmaakbranche. Bij haar zijn levenservaring en werkervaring nauw met elkaar verbonden. Zij is een professional die niet denkt in problemen maar in oplossingen. Haar keuze voor de sociaaldemocratie is van jongs af gegroeid en werd na uiteenlopende maatschappelijke functies onontkoombaar. Zij is overtuigend in haar standpunten, heeft een duidelijke mening en kijkt kritisch naar zichzelf. Zij heeft interesse in het sociaal domein en de bereidheid zich in te zetten voor technische of financiële onderwerpen.

Lees meer over Maroesja Elshof-Kablau

Overige kandidaten

De rest van onze kandidatenlijst, bestaat uit de volgende leden:

1. Wim van Weteringen, Brummen
  2. Janet Soer, Eerbeek