Zorg in de buurt

6 januari 2015

Vanaf 1 januari is er een hoop veranderd in de zorg. Niet langer wordt op landelijk niveau bepaald welke ondersteuning mensen thuis nodig hebben, maar de gemeente is verantwoordelijk. Zorg wordt in de buurt geregeld, dichtbij en persoonlijk. Met als uitgangspunt dat iedereen de zorg krijgt die hij of zij persoonlijk nodig heeft.

Daarom heeft de PvdA landelijk de website “Zorg in de buurt” gelanceerd.

Op deze website leest u wat er verandert en waarom, maar laten we vooral ook aan de hand van voorbeelden zien dat de nieuwe manier van werken resultaten oplevert. Een aantal gemeenten heeft de afgelopen jaren namelijk vooruitgelopen op de huidige veranderingen naar meer zorg in de buurt. En die ervaringen zijn erg positief.

Tenslotte horen we via deze website graag wat uw bevindingen zijn. De zorg veranderen is hard nodig, maar zal niet zonder fouten gaan. Deel uw ervaringen, positieve of negatieve. Met deze reacties gaan onze politici –landelijk en lokaal– aan de slag, om waar nodig zaken aan te passen.

PvdA Zorg in de buurt

Waar ben je naar op zoek?