Wat is er aan de hand met de velden van Eerbeekse Boys?

21 mei 2015

Door een bericht in De Stentor waarin opgemerkt werd dat de velden van Eerbeekse Boys in een slechte conditie verkeren, gingen Jan Alberts samen met Geert Wentink  naar sportpark de Veldkant om zelf op polshoogte te nemen van de situatie.

Met eigen ogen hebben zij gezien dat de velden waar de teams van Eerbeekse Boys hun trainingen en wedstrijden spelen in een erbarmelijke staat verkeren. Een trainingsveld waar tussen de hobbels en kuilen soms nog een vlak stukje te vinden is, velden waar geen sprietje gras meer groeit en zelfs een hoofdveld dat het af laat weten.

Enkele weken geleden werd dit nog door de coach van de bezoekende partij, met enig gevoel voor drama, bevestigd. “Hij zou zijn hond er nog niet uit zou laten”. Jan vraagt zich af waarom de kwaliteit van de velden de laatste jaren zo achteruit gehold zijn en of dat te maken heeft met een lager onderhoudsniveau.

Samen met Geert Wentink (CDA) heeft hij daar schriftelijke vragen over gesteld. Zij maken zich ook zorgen over de sportveiligheid. De velden zijn namelijk zo slecht dat de kans op letsel toeneemt.

Kortom zij willen van het college weten of ze met Eerbeekse Boys op zeer korte termijn overleg willen voeren om te zorgen dat de kwaliteit van de velden op een voor alle partijen aanvaardbaar niveau komt.