Eén of twee markten in onze gemeente?

Door Cor Flore op 10 oktober 2013

Er zijn in onze gemeente op dinsdag twee weekmarkten: ‘s morgens in Brummen en ‘s middags in Eerbeek. De tijden zijn zo ingericht dat marktkooplui, als zij dat willen, op beide markten hun waar kunnen verkopen. Door het oprekken van de aanvangstijd van de Eerbeekse weekmarkt dreigen er problemen te ontstaan. De PvdA vindt dat beide markten gewenst zijn.
Eerbeek wil zijn middagmarkt uitbreiden naar een dagmarkt. Als dat gebeurt kunnen de marktkooplui uit Brummen niet meer naar de Eerbeekse markt. Dat gaat ten koste van óf de Brummense markt, omdat de marktkooplui kiezen voor Eerbeek, of ten koste van de Eerbeekse markt, omdat een aantal kooplui wegblijft. De PvdA is van oordeel dat zowel de markt in Brummen als in Eerbeek gewenst zijn. De PvdA diende daarom in de septemberraad een motie in waarin het college gevraagd wordt met een oplossing te komen die recht doet aan de bestaanszekerheid en bestaansrecht van beide markten.
De motie werd door alle fracties gesteund.

Markt Brummen Foto : PvdA Brummen-Eerbeek

Cor Flore

J.D. van der Waalsstraat 13 6961 ZL Eerbeek Ik woon sinds oktober 2007 (weer) in Eerbeek. Ik heb me altijd bezig gehouden met de gevolgen van het beleid van de overheid voor de gewone man en vrouw. Daar gaat nog wel eens wat mis. Ook denken de gemeente en vele andere instanties dat iedereen hun

Meer over Cor Flore