PvdA organiseert bijeenkomst PlusOV

Door Cathy Sjerps op 9 november 2017

Op woensdag 22 november organiseert de PvdA Stedendriehoek een avond over Plus OV. De bijeenkomst vindt plaats in restaurant Korderijnk Stationsstraat 31 in Twello. Aanvang acht uur; inloop vanaf half acht.

Regionaal, leerlingen én WMO vervoer

De provincie Gelderland heeft besloten het regionale vervoer over te dragen aan gemeenten. De gemeenten in de Stedendriehoek (waaronder Apeldoorn, Epe, Brummen, Lochem, Zutphen, Voorst en Deventer)  hebben besloten om dit vervoer samen regionaal te organiseren. En daarbij gelijk het WMO-vervoer en het leerlingenvervoer in mee te nemen. Om dat te kunnen doen hebben ze een regionale vervoersorganisatie opgericht: PlusOV. Zij zijn de verantwoordelijk gemaakt voor de uitvoering van dit vervoer van deur tot deur. De ‘centrale’ waar alle lijntjes bij elkaar moeten komen.

Valse start!?

Vanaf september 2016 is het regionale vervoer in verschillende stappen overgedragen aan PlusOV en sinds september dit jaar is PlusOV verantwoordelijk voor het gehele regionale vervoer. Deze overgang is absoluut niet op rolletjes verlopen. En daarom zijn er in de regio veel vragen en klachten over. De PvdA wil op deze avond graag in gesprek met iedereen die betrokken is bij PlusOV. Reizigers, patiënten, ouders, maar ook de mensen ‘op de bus’ en van de centrale. Was het een valse start? Wat moet er beter? Wat mag het kosten? Kan het schoner? En hoe krijgen we dat voor elkaar? Allemaal vragen met onze gasten willen bespreken en iedereen is van harte welkom.

Cathy Sjerps

Cathy is 62 jaar en een zeer ervaren en gewaardeerde bestuurder. Zij verdiept zich in vraagstukken en is een sociaaldemocraat in hart en nieren. Zij is in staat om op verschillende niveaus met mensen te communiceren. Zij drukt zich helder uit, luistert naar standpunten van anderen en is samenwerkingsgericht en breed inzetbaar. Na een “invalbeurt”

Meer over Cathy Sjerps