Kinderpardon

12 december 2018

Enige tijd geleden startte Annelies van Klinken het initiatief om van de gemeente Brummen een Kinderpardongemeente te maken. De fractie van de PvdA heeft dat initiatief opgepakt en heeft in de raad samen met Groen Links en CDA een motie ingediend. Deze motie is in meerderheid aangenomen, waardoor Brummen zich aangesloten heeft bij 133 andere gemeenten. Via een brief, die we hieronder plaatsen, heeft Annelies van Klinken de raad bedankt.

Beste allemaal,

Bedankt voor het tekenen van de petitie Kinderpardongemeente Brummen.

Zoals jullie misschien ondertussen al vernomen hebben, heeft donderdagavond 22 november de Gemeenteraad van Brummen in meerderheid de motie kinderpardongemeente aangenomen. De motie werd ingediend door PvdA Brummen-Eerbeek, en mede-ondertekend door GroenLinks-EerbeekBrummen en het CDA Brummen. De motie kreeg de steun van LokaalBelang Brummen en Democratisch Brummen.

Annelies van Klinken

Het vervolg is nu dat het college een concept brief zal opstellen, en zodra dit concept is goed bevonden, wordt dit een brief aan de staatssecretaris. Geweldig goed nieuws dus, en een duidelijk signaal naar de staatssecretaris.

Bedankt

Annelies van Klinken