Buurtonderzoek in wijk Pothof

10 juni 2016

Elk jaar voert de PvdA-afdeling Brummen een buurtonderzoek uit in één van de wijken van de gemeente Brummen. Dit jaar belde men aan bij de bewoners van de wijk De Pothof in Brummen om te informeren hoe men de leefbaarheid in hun wijk ervaart.

Er zijn heel wat geanimeerde gesprekken met de bewoners gevoerd over leefbaarheid en welzijn in hun wijk. Het blijkt dat de bewoners de leefbaarheid en het welzijn positief ervaren en met veel plezier in De Pothof wonen, al waren er ook bij enkele bewoners kritiekpunten. Dat betrof vnl. het onderhoud aan openbare ruimte en de groenvoorzieningen.

Uit de gesprekken met de bewoners komen elke keer zaken naar voren waar bewoners niet goed weten wat ze daarmee aan moeten. Dan wordt de hulp van het PvdA-ombudsteam aangeboden. Inmiddels zijn twee van deze zaken door het ombudsteam opgepakt en positief afgehandeld.

Van het buurtonderzoek is een verslag gemaakt, dat de bewoners die daar prijs op stellen, thuis gestuurd krijgen.