Beëdiging nieuwe raadsleden

30 maart 2014

Donderdagavond 27 maart was het zover: de beëdiging van de nieuwe raadsleden. Onder het toeziend oog van familie, kennissen en partijgenoten werden de 19 raadsleden beëdigd. In zijn toespraak tot de raadsleden wees burgemeester Van Hedel op de verantwoordelijke taak die zij op hun schouders nemen. Of elke gekozene beseft wat hem/haar te wachten staat, zal moeten blijken. Van Hedel klapte even uit de school. Vooraf aan de beëdiging kregen de toekomstige raadsleden een rondleiding door het gemeentehuis. Aangekomen in de leeskamer, het vertrek waar alle stukken die ten grondslag aan een raadsbesluit liggen, ter inzage liggen, zuchtte één van de verse raadsleden: “Moeten we dit allemaal lezen?”

De beëdiging onder toeziend oog van de ambtenaren

Ja raadslid zijn, betekent veel lezen. Hoewel een raadslid op hoofdlijnen beslist, zul je toch je moeten verdiepen in de materie waarop die hoofdlijnen gebaseerd zijn. Onze gekozenen weten waar ze aan toe zijn. Maaike Jeronimus en Ihsan Tunç gaan voor hun 2e termijn, Jan Alberts is al 4 jaar fractie-assistent geweest en lijsttrekker Cathy Sjerps weet wat haar te wachten staat. Na afloop van de beëdiging kon de achterban de raadsleden feliciteren. Donderdag 3 april kunnen de raadsleden meteen aan de slag in de raadsfora. Een foto-impressie van de avond kunt u HIER bekijken.